portland independent media center  
images audio video
newswire article reporting united states

media criticism

some Sinclair broadcasting advertisers

A list of some of the prominent advertisers on the Sinclair Broadcasting Corp network of stations.
Whose airwaves? OUR AIRWAVES!

Sinclair Broadcasting Corporation owns 62 TV stations broadcasting on our airwaves in the USA and plans to disrupt regular programming 2 weeks before the election to air an "unscripted event (which) has not been finalized" ( http://www.sbgi.net/). They say the show is a "special news event featuring the topic of Americans held as prisoners of war in Vietnam" and plan to broadcast their party's tripe on our airwaves using their 62 stations throughout the nation. (see more about their latest treason in the article below and by clicking:  http://news.google.com/news?hl=en&ned=us&q=sinclair&btnG=Search+News)
(see more about sinclair on their website at  http://www.sbgi.net/)

Here is a sample of some of their stations and their sponsors, from a quick search of the websites (find more by simply watching one of their channels). Contact these sponsors and state that you don't want them supporting companies who use the public airwaves for one-sided political grandstanding--especially at the expense of US POW's.

wkef22.com abc (and fox, 2 sinclair stations become one!):







Contact sponsors:
IAMS Pet Care:

PepsiCo: Call the PepsiCo Board Write the PepsiCo Board Email the PepsiCo Board
(866) 626-0633 PepsiCo Board of Directors
PepsiCo, Inc.
700 Anderson Hill Road
Purchase, NY 10577  BoardofDirectors@Pepsi.com



Subway Franchise Headquarters
325 Bic Drive
Milford, CT 06460 USA
Tel.(203) 877-4281 / (800) 888-4848

Here is an article about Sinclair's latest fascist maneuvers (copied from  http://seattlepi.nwsource.com/business/apbiz_story.asp?category=1310&slug=Sinclair%20The%20Smiths)

Sinclair TV company pushes owners' agenda

Sinclair Broadcast Group Inc.'s headquarters stands Tuesday, Oct. 12, 2004, in Hunt Valley, Md. The broadcasting company has stirred up controversy with its plan to air a program critical of Sen. John Kerry's past entitled "Stolen Honor: Wounds That Never Heal." (AP Photo/ Steve Ruark)

BALTIMORE -- Thirty years ago, the Sinclair broadcasting company consisted of one family-owned Baltimore channel on the UHF dial, which was made up of high-numbered stations whose signals were so weak that viewers had to adjust a flimsy little antenna get a clear picture.

Now Sinclair owns more TV stations than anyone outside the major networks. And it is not at all shy about using its clout to advance a conservative agenda.

The company, run by the Smith family, finds itself in the middle of a political storm over an anti-John Kerry documentary that it plans to air before the election. The company has asked its 62 television stations - many of them in swing states - to pre-empt regular programming to run the documentary, which is critical of Kerry's anti-war activities after he returned home from Vietnam three decades ago.

The impact of the documentary could be large, considering the Sinclair Broadcast Group reaches about a quarter of all U.S. television households from California to Maine.

Critics say the Baltimore-based company is abusing the public's trust, and Federal Communications Commissioner Michael J. Copps, a Democrat, said the decision to run the documentary is "proof positive of media consolidation run amok."

"The problem here is that Sinclair is clearly unwilling to use its airways responsibly and permit opposing points of view," said Andrew Jay Schwartzman, president of the Media Access Project, a nonprofit watchdog group.

Mark Hyman, a vice president of corporate relations for Sinclair who also is a commentator for the company, said Monday that Kerry has been invited to appear on the hour-long program. The company has also posted a note on its Web site urging people to call Kerry's headquarters to ask him to appear.

The controversy is nothing new to the company.

After the Sept. 11 attacks, Sinclair ordered anchors at its stations to read editorials supporting the Bush administration. Earlier this year, it refused to carry on its ABC stations a "Nightline" broadcast in which the names of Americans killed in Iraq were read aloud.

The company is run by David Smith, 53, and his three brothers, Frederick, Robert and J. Duncan, who started with their father's small UHF station in Baltimore and acquired a string of other UHF stations - long the poor stepchildren of the TV industry because of their higher channel numbers in the days before cable.

The company amassed its stations as federal regulations were relaxed on station ownership. At the same time, it became a generous political donor, giving $172,454 to Republican causes and only $6,750 to Democratic campaigns since 1994.

Robert Zelnick, chairman of the journalism department at Boston University, said Sinclair is more conservative than the Fox network. But he said that while Fox "maintains at least a public claim of objectivity: `We report, you decide,'" Sinclair is blatant about its conservative bent, putting Hyman on the air to deliver conservative commentaries.

The company has also been criticized for producing a national news insert for its local stations from its studios at its headquarters. The company says that allows it to introduce local news programming in markets that otherwise could not support news.

Zelnick said he does not have a problem with the concept, adding, "Let's have a new Sinclair of the left and let them produce inserts for local stations."

Sinclair has also been known to involve itself in local politics.

Maryland Gov. Robert Ehrlich, a Republican, made eight flights during and immediately after his 2002 gubernatorial campaign on a helicopter owned by a company set up by one of the Smith brothers. Campaign officials later said they erred in not listing the flights on campaign finance reports and said the campaign would pay full price, instead of the discounted rate it was originally billed.

Telephone messages left Tuesday and Wednesday by The Associated Press at Sinclair headquarters seeking more comment were not immediately returned.

Schwartzmann said Sinclair has "pushed the envelope repeatedly over the years," pressing ownership regulations and producing newscasts for stations from its headquarters.

"No one company should have the ability to control the program on 62 stations across the country," Schwartzman said. "That's too much power for any company."
Standing up for America 23.Oct.2004 20:17

Ray Spicer rayruth41157@yahoo.com

Keep up the good work, it's about time someone stood up for America. You are a true American and one of the few good people left in Maryland. Hopefully with the word getting out there won't be another 9/11. My brother-in-law served in both Veitnam and Korea and my grandson is in Maryland's National Guard. Thank you for standing your ground.