portland independent media center  
images audio video
newswire article commentary portland metro

police / legal

They protect they shit and serve sticks to us

i've been listening to Paris' latest album recently... for anyone that's pissed off about the police brutality bullshit going down here in portland... this song's for you.
this is BullShit
this is BullShit
Relevant portion of- Field Nigga Boogie

I bust a shot and these pigs all dash like renta cops
These punk ass devils'll never stop
Fuck 'em all, I draw, they fall
Bitch, I was raw, ballin' back in the days of "yes y'alls"
Gotta make a fuss, nigga bust an' ride
See it in my eyes, speak truth or die
Amerikkka's the motherfuckin' beast and I'm,
Still the same, nigga snatchin' sheets for mine
Back on the map, and we fade to black
Fuck rap, see us pickin' off pigs with straps
And bust on they compound, take control
Of the precinct, leave 'em all stank an' cold
It's no justice no motherfuckin' peace, say it
No justice no motherfuckin' peace, believe
Long as niggas gettin' beat by these pigs we shoot
Outta coupes - fuck peace and the boys in blue, we do the

Raw shit
HELL YEAH
It's the raw shit
HELL YEAH...

To protect and to serve is a myth to us
They protect they shit and serve sticks to us
Fuck a waterhose nigga, those days is thru
All a pig's gotta do nowadays is shoot
But who police the police when they
Beat brothers to the ground like - everyday
What I'm sayin', what if niggas start shootin' 'em back?
Spit caps outta gats 'till the beast collapse?
With an eye for an eye, ain't no time to play
With an eye for an eye - it's the Amerikkkan way
Do it big see the jig split wigs of foes
Bust shots at these pigs - nigga dig the flow and
Hear us all say "power to the people" combined
Hold court in the streets 'till these pigs comply
Niggas got no choice but to ride or die
Put this beast on it's back - genocide's the plight, we bring the

Raw shit
HELL YEAH
It's the raw shit

Unless ya wanna live on your knees, throw down (4x)

Paris
Sonic Jihad
 http://guerillafunk.com/

Hey PPB, hold those corrupt cops accountable or else you leave us no choice.
There are more of us than there are of you
throw down 06.Apr.2004 12:56

gekko gekko_26@hotmail.com

ill throw down with who ever posted

awesome 06.Apr.2004 14:03

but

"They protect dey shit" is probly how the artist intended it to be read. "They" is the pronoun for "a specific group of people other than myself". "Dey" is slang for "their", the possesive form of "they". The artist is (in the King's english) saying, "They protect their shit...", and so it should be read "They protect dey shit...", although the pronunciation of "They" comes out "dey" when spoken aloud. I'm not trying to be a grammar nazi, I just think that the original artist would like for their words to be transcribed correctly.

right on 06.Apr.2004 14:11

.

right on.im actin covertly now and doing some harmless sabotage.if they dont want to escalate ,then the policmilitary state has got it comin.im watchin your back

Once again.... 06.Apr.2004 22:35

Citizens Raise Kane www.rosecitycopwatch.org

there is a war on the street: Police Vs. Citizens

What side are you on?

CRK
I got 'em right here!
I got 'em right here!

wheres the public outrage on this? 06.Apr.2004 22:41

Just another dumb peckerwood

there have been at least 3 drive by shootings and 2 homicides in NE Portland since the Perez shooting... One drive by happened that very evening. Peninsular Park is center court of a gang turf war (ask any kid in the park who the Young Thugs are)....Any press reports on that?...Any articles in the paper?...Where is the public outrage on the drive by at Jessup/MLK yesterday? (dont believe me look it up and check out the bullet holes in Bank of America). The homicide on Albina..no public outcry that a man was killed...no help from the community in finding his killer..just complaints against the PoPo that the body was still in the street when they woke up the following morning...why arent all the so called community leaders and the NE Portland community standing up and demanding that THIS stop? Why arent protests and marches being held to stop THIS?...Blackmen are killing each other off and nobody in the community gives a shit...So keep writting your rap songs about how we need to shoot the cops, but watch your back cause statisticaly its going to be one of your homies that smokes you, not the PoPo... Oh yea feel free to call me a troll,cop,cop lover, racist and correct my grammar/spelling so I know that you total missed the point of this post..

do you think? 06.Apr.2004 23:22

?

Do you think there's more outrage over a police officer murdering someone because our tax dollars pay their salaries and they are supposed to protecting the peace and acting as public servants not gunning down unarmed minorities?

Do you think?

Do you think if the cops cared about stopping actual violent criminals instead of pulling people over for not signaling it might have an impact on the gang violence?

Do you think?

Do you think that if cops weren't allowed to get away with murder it might help show black men in the community that they might have more to live for than being harassed, beaten, and killed by the police?

Do you think?

More lyrics by NWA 06.Apr.2004 23:56

dnldr

Fuck tha police
Comin straight from the underground
Young nigga got it bad cuz I'm brown
And not the other color so police think
They have the authority to kill a minority

Fuck that shit, cuz I ain't tha one
For a punk muthafucka with a badge and a gun
To be beatin on, and throwin in jail
We could go toe to toe in the middle of a cell

Fuckin with me cuz I'm a teenager
With a little bit of gold and a pager
Searchin my car, lookin for the product
Thinkin every nigga is sellin narcotics

You'd rather see me in the pen
Then me and Lorenzo rollin in the Benzo
Beat tha police outta shape
And when I'm finished, bring the yellow tape
To tape off the scene of the slaughter
Still can't swallow bread and water

I don't know if they fags or what
Search a nigga down and grabbin his nuts
And on the other hand, without a gun they can't get none
But don't let it be a black and a white one
Cuz they slam ya down to the street top
Black police showin out for the white cop

Ice Cube will swarm
On any muthafucka in a blue uniform
Just cuz I'm from the CPT, punk police are afraid of me
A young nigga on a warpath
And when I'm finished, it's gonna be a bloodbath
Of cops, dyin in LA
Yo Dre, I got somethin to say

I think you missed the point 07.Apr.2004 01:47

peckerwood

The point I was trying to make is this...Why is it that when a police officer shoots a person of color..that community is instantly galvanized into action,condeming it, calling for change, ect... but when members of that same community are killing each other off at a much higher and faster rate, no one is concerned? To me its like going to the doctor for chemo on your brain tumor, while you have a laceration to your femoral artery..yea the brain tumor needs to be taken care of and will kill you, but you'll bleed out long before that ever happens.

lyrics to Police State 07.Apr.2004 08:00

Dead Prez

Sample of Chairman Omali Yeshitela:
"You have the emergence in human society of this thing that's called the State. What is the State? The State is this organized bureaucracy. It is the police department. It is the Army, the Navy. It is the prison system, the courts, and what have you. This is the State -- it is a repressive organization. But the state -- and gee, well, you know, you've got to have the police, because if there were no police, look at what you'd be doing to yourselves -- you'd be killing each other if there were no police! But the reality is the police become necessary in human society only at that junction in human society where it is split between those who have and those who ain't got."

I throw a Molotov cocktail at the precinct
You know how we think:
Organize the hood under I Ching banners,
Red, Black and Green instead of gang bandannas
FBI spying on us through the radio antennas
And them hidden cameras in the streetlight watching society

With no respect for the people's right to privacy
I'll take a slug for the cause like Huey P.
while all you fake niggas try to copy Master P
I want to be free to live
Hey, (but?) they have what I need to live
Bring the power back to the street where the people live
I'm sick of working for crumbs and filling up the prisons
Dying over money and relying on religion
For help. We do for self like ants in a colony
Organize the wealth into a socialist economy
A way of life based off the common need
And all my comrades are ready
We just spreading the seed

(Chorus:)
The average Black male
Live a third of his life in a jail cell
Cause the world is controlled by the white male
And the people don' never get justice
And the women don' never get respected
And the problems don' never get solved
And the jobs don' never pay enough
So the rent always be late.
Can you relate?
We living in a police state

No more bondage, no more political monsters
No more secret space launchers
Government departments started it in the projects
Material objects, thousands up in the closets

Could've been invested in a future for my comrades
Battle contacts, primitive weapons out in combat
Many never come back
Pretty niggas be running with gats
Rather get shot in they back than fire back
We tired of that
Corporations hiring Blacks, denying the facts
Exploiting us all over the map
That's why I write the shit I write in my raps
It's documented, I'm in it
Every day of the week I live in it, breathing it
It's more than just f**king believing it
I'm holding in ones, rolling up my sleeves an' shit
It's (Cee-lo?) for push-ups now
Many headed for one conclusion
Niggas ain't ready for revolution


[Sample of Chairman Omali Yeshitela:]
(That's right, that developed?) me: brought me here and worked me like an
animal. Built the political economy off my stolen labor. Made them rich. Made me poor.

CHORUS

[Sample of Chairman Omali Yeshitela:]
Why is it that Black people and everybody like us live in the kind of poverty and misery that we live in? Everywhere I look around me are nothing but poverty and misery, on the one hand. And yet, what I'm seeing is that everywhere there's wealth and riches in the world it's in the white community somewhere, whether it's in europe or whether it's right cross the street from where I was born.

Peckerwood, I think you are missing the point 07.Apr.2004 11:03

Counter-Peckerwood

Peckerwood,

I think the more important question to ask is why everytime a police officer illegally applies deadly force and kills an african american and the black community has the guts to voice their anger, the right-wing of the society aways stick up for the criminal cops that committed the atrocious act? Even when the evidence is clear that the cops are in the wrong, theres the right-wing bitching and moaning that the black guy or black girl "was a criminal and deserved it". Why is that?

Because they are always so involved at pointing fingers, maybe the right-wingers should try to use their heads and quite investing their money in porn shops, liquor stores, strip clubs and taverns in black neighborhoods. Maybe they should try to get out and help their fellow americans, instead of shoving them in a corner and denying them opportunity. There is more to racism than just saying a hateful phrase or word.

What can be done:

Try to get out and meet the people in your community. Try to understand why there is violence. Pointing the finger in blame is just as bad as pointing the gun and pulling the trigger. Maybe if you right-wingers try to invest some of your preious money in black neighborhoods instead of your Parl Districts and Orenco Stations, maybe the violence would cease. Maybe there would actually be police patrols and community pride. Again, building liquor stores, gun shops, strip joints, porn shops and taverns is not community investment. Its community destabilization.

In the words of a song from Boyz N The Hood soundtrack: Black on Black Crime by Stanley Clarke

"Why is there a liquor store on every street corner in the black community? Because they want us to kill ourselves. You go down to Beverly Hills, you don't see that shit."

And you don't.

GANG BANGERS 07.Apr.2004 13:59

IYANNA

the gang bangers need to turn the guns on these pigs instead of on each other. just where are these kids getting all these guns anyway? and why can't our so-called law enforcement taxpayer supported government agency do something besides murder unarmed people to halt the gang violence. the answer is pretty obvious and for the same reason they don't stop the illegal drug (heroin & cocaine) trafficking. it's called genocide and it's by design.

IYANNA 08.Apr.2004 09:03

Jeff

Do you really believe what you say??!!?? Turn the guns on the cops....
Are you really that full of hatred!! How about a mature, responsible, and moral attempt at it.

IT'S CALLED SELF DEFENSE, JEFF 09.Apr.2004 02:19

IYANNA

what do you think would happen if everytime a cop kills a black boy, a cop got killed? do you think the "accident" rate would lower subsequently? or is self defense only an option for a chosen few?